Ahad, 25 Disember 2011

Bahan Latihan KRS

Setelah cuba mencari bahan-bahan untuk latihan KRS di internet tetapi gagal menjumpai bahan yang diperlukan, tergerak hati saya untuk menghasilkan bahan dalam bentuk cd yang dapat membantu jurulatih-jurulatih KRS melaksanakan latihan. Setelah bertungkus lumus hampir dua bulan akhirnya tercapai juga hajat untuk melahirkan Cd yang dijangka dapat mengisi kekontangan bahan latihan yang boleh digunakan. CD Latihan tersebut saya jual melalui online dan alhamdullillah, sambutannya sangat menggalakkan.
Muka depan CD KRS Volume

Dalam CD KRS Volume 1- saya masukkan secara umum tentang beberapa kurikulum yang saya rasakan perlu untuk dikongsi bersama rakan-rakan jurulatih mahupun oleh anggota KRS. Antara tajuk yang menjadi pilihan adalah Asas KRS yang menumpukan kepada perlembagaan, pakaian, lagu dan juga sistem pangkat KRS. Selain dari itu saya selitkan juga tentang Asas Ikhtiar Hidup yang mengutarakan sub-tajuk berupa Jerat & Perangkap, Masakan Rimba, Perlindungan Sementara atau Bivouc, Fire Craft .


Tajuk lainnya adalah Simpulan yang saya hasilkan melalui dua cara iaitu animasi dan tanpa animasi. terdapat beberapa puluh jenis simpulan yang boleh digunakan dalam latihan mingguan. Jurulatih atau pelajar boleh menggunakan perisiannya secara animasi atau tanpa animasi.


Selain dari tajuk di atas, gejet & Projek Pioneering juga saya selitkan untuk memberikan gambaran kepada jurulatih tentang pembinaan gejet dalam KRS. Saya merasakan perlu bagi KRS menguasai pelbagai kemahiran sebagaimana yang dirangka dalam sukatan KRS.

Asas Pertolongan Cemas dan Perkhemahan juga saya terapkan sebagai tajuk tambahan yang dapat memberikan gambaran  kepada jurulatih untuk melaksanakan aktiviti tersebut di pasukan masing-masing.

Kesemua tajuk di atas, saya "compile" dalam sekeping CD dan dijual pada harga RM30.00 termasuk kos penghantaran. Mereka yang berminat boleh menghubungi saya melalui email saya- krsnsembilan@gmail.com , mengisi borang pesanan on-line yang saya sediakan dan saya akan hubungi semula pemesannya atau melalui SMS- dengan menghantar SMS "CDKRS" ke no 013 6641620.

CD BAHAN LATIHAN KRS VOLUME 2

Dan kini beberapa koleksi CD telah sedia untuk dipasarkan, antaranya:

CD BAHAN LATIHAN KRS VOLUME 2
Menumpukan tajuk-tajuk lanjutan tentang perkhemahan, Ikhtiar Hidup, Simpulan & Ikatan dengan berjenis-jenis simpulan yang tidak pernah kita lihat sebelum ini, Asas Pertolongan Cemas dengan tumpuan kepada tajuk-tajuk seperti Renjatan, pendarahan, kepatahan dan sebagainya, Khidmas Masyarakat dan cara melaksanakan khidmas masyarakat. Kesemuanya dalam sekeping CD dan dijual dengan harga RM30.00

CD PANDUAN KENAIKAN PANGKAT LANS KOPRAL, KOPRAL, SARJAN KRS
Disusun menurut kehendak ujian dan boleh dijadikan panduan penyediaan Buku Log KRS. Setiap satunya memberikan tumpuan kepada aspek ujian yang perlu, persediaan sebelum ujian serta contoh-contoh simpulan & ikatan, nota ketatanegaraan, kecergasan dan sebagainya.
Setiap keping dijual secara berasingan pada harga RM20.00 sekeping CD.
Cara pembelian adalah sama dengan cara di atas.


Muka Depan CD Panduan Ujian Kenaikan Pangkat

Bagi jurulatih dari Negeri Sarawak, pembelian boleh dibuat terus dari Kapten (KRS) Amri. Bagi negeri-negeri lain boleh berhubung terus dengan saya di talian:
0136641620

Pesanan On Line
http://cdkrs.blogspot.com

Tuan-tuan boleh membuat "misscall" dan saya akan hubungi tuan-tuan semula pada kadar segera.
Selamat beraktiviti